Welkom Marlies en Nathalie - Reisverslag uit Karatu, Tanzania van Roger Andries - WaarBenJij.nu Welkom Marlies en Nathalie - Reisverslag uit Karatu, Tanzania van Roger Andries - WaarBenJij.nu

Welkom Marlies en Nathalie

Door: Roger Andries

Blijf op de hoogte en volg Roger

11 Februari 2011 | Tanzania, Karatu

“Ninakwenda mkutano, baba” zei hij, “maar na die vergadering kom ik je ophalen om naar Getamock te gaan.” Ik maak van de gelegenheid gebruik om mijn uitgeschreven teksten al op de computer te zetten, zodat ik kortelings naar een internetcafé kan om ze op mijn blog te zetten.
Het is namiddag en te laat, als hij “Twende” zegt. Mijn baggage ingeladen, en een uur later zijn we ter plekke. De 2 meisje zitten vol goede moed, al weten ze niet wat hun te wachten staat. Zo te zien zullen ze er zich wel doorslaan en zal het in elk geval een rijke ervaring zijn. Het feest loopt zoals het moet lopen met als slot de geschenken. Voor de meisjes een kanga en voor John en mij een ngorori. Had ik ze allemaal bijgehouden had ik kunnen hier blijven en een winkeltje openen.
Ik wil nog wat gegevens uitwisselen met de meisjes als er “Twende baba, twende” wordt geroepen. Ik moet afgezet in Endallah en John keert terug naar Karatu.

• 24 Februari 2011 - 18:14

Peetersmaria:

Het doet goed om eens reisverslagen
    te lezen.Zo komen wij ook eens te
    weten uit het verre afrika
    peeters maria