Stilte voor de storm (7 juli) - Reisverslag uit Karatu, Tanzania van Roger Andries - WaarBenJij.nu Stilte voor de storm (7 juli) - Reisverslag uit Karatu, Tanzania van Roger Andries - WaarBenJij.nu

Stilte voor de storm (7 juli)

Door: Roger Andries

Blijf op de hoogte en volg Roger

07 Juli 2010 | Tanzania, Karatu

Een familie van 5 personen is enkele dagen geleden aangekomen en zijn vandaag van Lake Natron teruggekeerd. Ondertussen had ik het nogal rustig de voorbije dagen en heb wat meegeholpen om de gedroogde maiskolven in zakken te doen. Tevens heb ik van de gelegenheid gebruik gemaakt om de rivier, beter gezegd de bedding van de rivier, een eind te volgen. Het was de moeite waard, qua natuur, en ik was er de eerste keer in geslaagd niet te verdwalen, maar het goede padje te kiezen om niet te ver van ons huis uit te komen.
De tweede dag ben ik de rivier in de andere richting gevolgd met iets minder success. Toen ik zeker was dat ik verkeerd zat had ik een willekeurig pad gekozen en kwam aan de plaatselijke bar uit.
Zo’n grote vergissing was het dus niet of was het misschien mijn instinct, maar het gaf me de gelegenheid een half litertje bier achterover te slaan. Waarschijnlijk was ik in een zijarm terechtgekomen en zat verder als de eigenlijke rivier. Daarna terug naar de Endallahrivier en op de juiste plaats er weer uit.

Vandaag komt Steven (mijn oudste zoon), zijn vriending Barbara en hun dochtertje Billie (4,5 maand) aan. Ik ben benieuwd hoe hard ze al veranderd is. Mogelijk is er een plaats vrij om naar Lake Natron mee te gaan. Een plaats die Greta, Jan en ik vorig jaar al aandeden maar die qua natuur zowat het mooiste is wat ik al gezien had.

Hierna enkele foto,s van mijn wandeling vanuit Endamarariek, de rivierwandeling.

  • 07 Juli 2010 - 10:19

    Tim En Sandra:

    Hallo ,

    Schone foto's , die natuur ginder = geweldig !!! .
    Hier alles in orde , de dienst van ons Oma was mooi en goed verzorgd .
    Voor de rest heb ik het hondekot van Jana omgebouwd tot 4-sterren hotel voor onze 2 dwergkonijntjes : Janneke en Esther . Hotel beschikt over een volwaardig verdiep , inclusief looplank om boven te geraken , een raam met ingewerkt vliegennet en deurtje ook met vliegennet .
    Moet zeggen sta perplex van mijn prestatie's .
    Voor de rest denk ik dat ik in mijn slaap een paar ribben serieus gekneusd heb , ze doen alleszins serieus zeer .
    Dit was het wat betreft nieuwtjes uit de Vlamingenstraat 31 .
    Doe alvast de groeten aan Steven , Barbara en Billie .
    Tot wederhoors ,

    Sandra , Tim , Jana , Daika , Janneke en Esther
    en Benny de cavia !!!

  • 07 Juli 2010 - 20:50

    Rimpelloos:

    Inderdaad prachtige bloemen. Hoe is het mogelijk dat er waterlelies groeien. Eerst droogte, dan een kolkende rivier en nu in een beetje restwater lelies ... ongelooflijk.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Roger

Actief sinds 23 April 2009
Verslag gelezen: 184
Totaal aantal bezoekers 128298

Voorgaande reizen:

29 Januari 2015 - 03 Maart 2015

Sopai

05 Juni 2014 - 17 Juni 2014

Babu's harem

27 Maart 2013 - 08 Mei 2013

Gasthuisberg direct

21 Februari 2013 - 15 Maart 2013

Safari fupi

17 Mei 2012 - 28 Juni 2012

Misingi

17 Juni 2011 - 14 Juli 2011

Maasai en Wazungu

27 Januari 2011 - 24 Februari 2011

Maasai en de mzungu

03 Juni 2010 - 23 Juli 2010

Back to Endallah

28 April 2009 - 11 Juni 2009

Seytah

Landen bezocht: