De waterman - Reisverslag uit Dodoma, Tanzania van Roger Andries - WaarBenJij.nu De waterman - Reisverslag uit Dodoma, Tanzania van Roger Andries - WaarBenJij.nu

De waterman

Door: Roger Andries

Blijf op de hoogte en volg Roger

01 Juli 2011 | Tanzania, Dodoma

Heeft de zon m'n hersenvocht doen koken, is het mister Alzheimer of gewoon het leven hier? In elk geval, ik sla de dagen door elkaar en, zo zal blijken, vergis me in de dag van aankomst van De Kruin. Ze komen morgen al aan, maar aan Belgen zelfs vandaag geen gebrek. Drie koppels komen even de Oldoinyo Lengai beklimmen.
Ondertussen heeft manager enkele fundi's bij elkaar gehaald om de stammetjes in te betonneren. De koe wordt blijkbaar direkt bij de horens gevat. Ondertussen blijft het water van de waterval onophoudend uit de plastic darm spuiten. Een T-stuk voorziet in twee aftakkingen, één naar de keuken en één naar het sanitair.

Door de aanwezigheid van de Belgen speelt er zich een grappig schouwspel af dat als volgt gaat:
In de keuken is men het eten aan het bereiden, waarbij water onontbeerlijk is. De sanitaire tak werd afgesloten door de buis dubbel te plooien.
De manager zit onder een boom met zicht op zijn sanitaire installatie.
Eén van de Belgische vrouwen gaat richting toilet. De manager wacht tot ze in het toilet is, veert recht en vouwt de keukentak dubbel en de andere open. Keert ze terug dan wisselt hij weer de toevoer. Is de ene net terug en komt er iemand anders eventjes daarna, dan zou je denken dat hij aan het sporten is. Het duurt dan ook niet lang of hij stelt één van de jongeren aan om zich bezig te houden met de watervoorziening.

Na mijn douche, die ik weer op Afrikaanse wijze neem, trek ik de 2 shuka's aan die ik gisteren kocht en met een broeksriem samenbind. Ik ben als het ware een witte (en ook dikkere) Maasai. Nog niet echt, maar na enig twijfelen besluit ik mijn mannelijkheid de vrijheid te geven en ontdoe me van mijn slip.
Ondanks de wind weet ik mijn shuka's goed op zijn plaats te houden, zodat niemand kan geschokt worden door een witte kont. Deze kledingswijze geeft een vrij gevoel en lijkt mij uiterst geschikt als men niet moet werken, iets wat een Maasai toch niet overkomt.
Wat het hurken betreft is nog enige oefening aangewezen om te voorkomen dat ik mijn kroonjuwelen tentoonstel.

Deze outfit (al of niet met slip) zal voortaan mijn avondkledij zijn.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Roger

Actief sinds 23 April 2009
Verslag gelezen: 158
Totaal aantal bezoekers 128338

Voorgaande reizen:

29 Januari 2015 - 03 Maart 2015

Sopai

05 Juni 2014 - 17 Juni 2014

Babu's harem

27 Maart 2013 - 08 Mei 2013

Gasthuisberg direct

21 Februari 2013 - 15 Maart 2013

Safari fupi

17 Mei 2012 - 28 Juni 2012

Misingi

17 Juni 2011 - 14 Juli 2011

Maasai en Wazungu

27 Januari 2011 - 24 Februari 2011

Maasai en de mzungu

03 Juni 2010 - 23 Juli 2010

Back to Endallah

28 April 2009 - 11 Juni 2009

Seytah

Landen bezocht: