Nu is het geschikte moment… - Reisverslag uit Dodoma, Tanzania van Roger Andries - WaarBenJij.nu Nu is het geschikte moment… - Reisverslag uit Dodoma, Tanzania van Roger Andries - WaarBenJij.nu

Nu is het geschikte moment…

Door: Roger Andries

Blijf op de hoogte en volg Roger

10 Juli 2011 | Tanzania, Dodoma

Ik wil vooreerst de fundi’s bedanken voor al hun hulp en advies. Zonder hen en hun noeste arbeid hadden we het nooit gehaald. Dank u vrienden en tot volgend jaar!

Frank wil ik, uit het diepst van mijn hart, bedanken voor zijn minzaamheid en zijn hulp. Hij speelde dikwijls contactpersoon toen ik in februari voor het eerst daar verbleef. Contactpersoon tussen de fundi’s en de plaatselijke mensen. Kom je met Frank aan in Ngare Sero, doe je de eerste dag niets dan begroeten. Hij is geliefd bij de mensen en dus voor ons de geschikte tussenpersoon, indien nodig. Frank, dank u wel. Wij zien elkaar ongetwijfeld nog regelmatig terug.

Voor Raka en het schoolhoofd heb ik bewondering, zij combineerden twee tegengestelden: Maasai zijn en hard en volhardend werken. Dank je zeer.
Bloemperkje, Duiker en Marias hebben nog wat oefening nodig, en daarom kom ik terug. Maar toch bedankt voor al je werk.

Ook aan Yona en zijn ploeg ben ik dank verschuldigd. Ik mocht tussen hen leven en werd beschouwd als iemand van hen. Dank u wel, het zal een blij weerzien zijn.

Marias, Nalaré, Saroni, en zoveel anderen die ik ondertussen tegenkwam en mij begeleiden en aanvaarden. Dank je wel, ook jullie zie ik nog terug.

En als laatste, maar niet de minsten: Allemaal bedankt voor het vele en zware werk dat jullie tot de laatste dag volhielden. Wat mij nog het meest getroffen heeft is de aangename sfeer die, ook al waren we soms echt moe, onder de groep heerste. En dan vooral dank omdat ik daarin met vanzelfsprekendheid werd opgenomen. Dit was, van de dertien, het verblijf waarin ik het hardst hebt gewerkt maar ook de beste herinneringen zal aan overhouden. Camille, Charlotte, Nikita, Hilde, Evi, Timo, Beau, Nele, Simone, Willy, Diego, Willy, Ruben, Rob, Bart en Eric, dank aan ieder van u!!! En ook wij zullen elkaar nog wel zien.

  • 21 Augustus 2011 - 13:31

    Willy:

    Roger, ook wij zouden je willen bedanken voor deze prachtige, onvergetelijke, ... (alleen superlatieven zijn goed genoeg) reiservaring. Je organisatietalent heeft er voor gezorgd dat alles op wieltjes liep. Zonder jou hadden we dit nooit klaargespeeld. En werken kan je als geen ander, een Brabants trekpaard krijgt hiervan enkel blozende wangen.
    Roger en Steven nen dikke proficait en bedankt voor alles

    De Kruin

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Roger

Actief sinds 23 April 2009
Verslag gelezen: 197
Totaal aantal bezoekers 128331

Voorgaande reizen:

29 Januari 2015 - 03 Maart 2015

Sopai

05 Juni 2014 - 17 Juni 2014

Babu's harem

27 Maart 2013 - 08 Mei 2013

Gasthuisberg direct

21 Februari 2013 - 15 Maart 2013

Safari fupi

17 Mei 2012 - 28 Juni 2012

Misingi

17 Juni 2011 - 14 Juli 2011

Maasai en Wazungu

27 Januari 2011 - 24 Februari 2011

Maasai en de mzungu

03 Juni 2010 - 23 Juli 2010

Back to Endallah

28 April 2009 - 11 Juni 2009

Seytah

Landen bezocht: