Nu is het geschikte moment… - Reisverslag uit Dodoma, Tanzania van Roger Andries - WaarBenJij.nu Nu is het geschikte moment… - Reisverslag uit Dodoma, Tanzania van Roger Andries - WaarBenJij.nu

Nu is het geschikte moment…

Door: Roger Andries

Blijf op de hoogte en volg Roger

10 Juli 2011 | Tanzania, Dodoma

Ik wil vooreerst de fundi’s bedanken voor al hun hulp en advies. Zonder hen en hun noeste arbeid hadden we het nooit gehaald. Dank u vrienden en tot volgend jaar!

Frank wil ik, uit het diepst van mijn hart, bedanken voor zijn minzaamheid en zijn hulp. Hij speelde dikwijls contactpersoon toen ik in februari voor het eerst daar verbleef. Contactpersoon tussen de fundi’s en de plaatselijke mensen. Kom je met Frank aan in Ngare Sero, doe je de eerste dag niets dan begroeten. Hij is geliefd bij de mensen en dus voor ons de geschikte tussenpersoon, indien nodig. Frank, dank u wel. Wij zien elkaar ongetwijfeld nog regelmatig terug.

Voor Raka en het schoolhoofd heb ik bewondering, zij combineerden twee tegengestelden: Maasai zijn en hard en volhardend werken. Dank je zeer.
Bloemperkje, Duiker en Marias hebben nog wat oefening nodig, en daarom kom ik terug. Maar toch bedankt voor al je werk.

Ook aan Yona en zijn ploeg ben ik dank verschuldigd. Ik mocht tussen hen leven en werd beschouwd als iemand van hen. Dank u wel, het zal een blij weerzien zijn.

Marias, Nalaré, Saroni, en zoveel anderen die ik ondertussen tegenkwam en mij begeleiden en aanvaarden. Dank je wel, ook jullie zie ik nog terug.

En als laatste, maar niet de minsten: Allemaal bedankt voor het vele en zware werk dat jullie tot de laatste dag volhielden. Wat mij nog het meest getroffen heeft is de aangename sfeer die, ook al waren we soms echt moe, onder de groep heerste. En dan vooral dank omdat ik daarin met vanzelfsprekendheid werd opgenomen. Dit was, van de dertien, het verblijf waarin ik het hardst hebt gewerkt maar ook de beste herinneringen zal aan overhouden. Camille, Charlotte, Nikita, Hilde, Evi, Timo, Beau, Nele, Simone, Willy, Diego, Willy, Ruben, Rob, Bart en Eric, dank aan ieder van u!!! En ook wij zullen elkaar nog wel zien.

• 21 Augustus 2011 - 13:31

Willy:

Roger, ook wij zouden je willen bedanken voor deze prachtige, onvergetelijke, ... (alleen superlatieven zijn goed genoeg) reiservaring. Je organisatietalent heeft er voor gezorgd dat alles op wieltjes liep. Zonder jou hadden we dit nooit klaargespeeld. En werken kan je als geen ander, een Brabants trekpaard krijgt hiervan enkel blozende wangen.
    Roger en Steven nen dikke proficait en bedankt voor alles

De Kruin