Ik vreet me te barsten (Woensdag 23 juni) - Reisverslag uit Karatu, Tanzania van Roger Andries - WaarBenJij.nu Ik vreet me te barsten (Woensdag 23 juni) - Reisverslag uit Karatu, Tanzania van Roger Andries - WaarBenJij.nu

Ik vreet me te barsten (Woensdag 23 juni)

Door: Roger Andries

Blijf op de hoogte en volg Roger

27 Juni 2010 | Tanzania, Karatu

…of minstens een leverkwaal.
Gelukkig is mijn huisarts niet in de buurt. In deze 18 voorbije dagen kreeg ik bij elk bezoek aan Karatu een omelet met kruiden als ontbijt. Reken daarbij de ondertussen negende keer dat er ‘Chipsi mayai’ (omelet met friet) op het menu stond en het scheelt geen haar of ik kan naast kakelen ook nog eieren leggen.

Vandaag was weer een dag zonder noemenswaardig werk. Ik bereidde dus maar de onvermijdelijke speech voor, las een boek uit de huiselijke bibliotheek en verdiepte mij in het Kiswahili en het Kiiraqw (stamtaal).

Toen John, in gezelschap van een collega, ten huize verscheen werd er even later een kom op tafel gezet met stukjes geroosterd vlees. Ik wachtte op de rijst maar dit leek niet de bedoeling te zijn. We zouden alleen maar varkensvlees eten.

Varkensvlees??? Dit is de eerste keer dat ik hier varkensvlees eet! Het is zelfs al de eerste keer dat ik zoveel vlees heb gegeten. Waar is de tijd dat ik een hanenpoot met veel klauwen en weinig vlees uit de kookpot haalde.
Van hanen gesproken, dat is iets wat ik voor de eerste keer niet heb gegeten.
Het varkensvlees was, uiteraard, goed geroosterd maar smaakte me toch en we konden er met z,n drieën ruim van eten. Meer moest dat niet zijn.

“Meer moet dat niet zijn!” herhaalde ik tot Mama Bernardo (de huismeid en vervangende moeder) toen ze me 2 uur later zei: “Chakula tayari”.
“Wablieft, weeral eten? Ik heb al genoeg aan het varkensvlees van daarjuist.”
Het was een proevertje, een vieruurtje om elf uur plaatselijke tijd. Nu kwam de echte maaltijd… spagetti met geroosterd varkensvlees.
Ik heb me door de helft heengeworsteld en de rest teruggegeven. Hopelijk worden vanaf morgen de maaltijden terug van 4 naar 3 gebracht.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Roger

Actief sinds 23 April 2009
Verslag gelezen: 126
Totaal aantal bezoekers 128288

Voorgaande reizen:

29 Januari 2015 - 03 Maart 2015

Sopai

05 Juni 2014 - 17 Juni 2014

Babu's harem

27 Maart 2013 - 08 Mei 2013

Gasthuisberg direct

21 Februari 2013 - 15 Maart 2013

Safari fupi

17 Mei 2012 - 28 Juni 2012

Misingi

17 Juni 2011 - 14 Juli 2011

Maasai en Wazungu

27 Januari 2011 - 24 Februari 2011

Maasai en de mzungu

03 Juni 2010 - 23 Juli 2010

Back to Endallah

28 April 2009 - 11 Juni 2009

Seytah

Landen bezocht: