Fotosessie 1 - Reisverslag uit Mto wa Mbu, Tanzania van Roger Andries - WaarBenJij.nu Fotosessie 1 - Reisverslag uit Mto wa Mbu, Tanzania van Roger Andries - WaarBenJij.nu

Fotosessie 1

Blijf op de hoogte en volg Roger

14 Juni 2014 | Tanzania, Mto wa Mbu

Foto 01: Deze foto, genomen vanuit Number One, geeft een zicht op de daken van de huizen aan de overkant van de straat. Deze weg, een toeristisch belangrijke weg naar Ngorngoro en Serengeti, is één van de weinige geasfalteerde wegen in Tanzania.

Foto 02: I.v.m.de voetbalgekte. Een bord aan Number One met volgende tekst:Wereldbeker. Mexico tegen Cameroon om 1u ’s nachts (= 19u)Brazilië en Spanje de ganse namiddag, Spanje tegen Nederland om 4u ’s nachts (= 22u)

Foto 03 Zicht op het stadje Karatu met de weg waarvan sprake bij foto 01.Let op: Karatu heeft elektriciteit (soms eens een onderbreking), een gracht om het water van de weg en het water en slijk van de huizen op te vangen bij regens. Uiterst rechts de voorraad ijzerwaren en plastic buizen van de winkel van bouwmaterialen. Links ervan de zonnebloempitten (van dezelfde eigenaar) die te drogen liggen. Daar zal kortelings zonnebloemolie uitgestampt worden. De grijze plek daarnaast is een vuilbak. Op deze plaats kappen de mensen (sommige tenminste) hun vuil uit. Eénmaal daags wordt het in brand gestoken en wordt de rest opgeruimd.

Foto 04 en 05 We zijn nu op weg naar Engare Sero. Op de achtergrond zie je het rif, Rift valley genoemd. Dit is ontstaan door de botsing van 2 techtonische platen en heeft een lengte van ca. 900 km. Het doorkruist dus meerdere Afrikaanse landen. Wie goed kijkt ziet midden in de eerste foto een Maasai lopen, want hoe ruw ook, hier wonen ook mensen.

Foto 06 De begroeiing wijzigt maar de ruwheid blijft.

Foto 07 en 08 Dit is de enige weg naar Engare Sero. We rijden op en tussen heuvels, droge rivierbeddingen en links van ons is steeds het rif. Rechts op foto 08 zie je de berg Kitumbeine.

Foto 09 Een blik op de berg Oldonyo Lengai. Voor Maasai de ‘Voor Maasai de “Berg van God” (hun God – Ngai). Dit is een nog actieve vulkaan die voor het laatst in 2008 een uitbarsting had. Bij een vorige uitbarsting (ik dacht in 2007) stierven ettelijke Maasai en hun dieren. De berg kan, door getrainde klimmers, beklommen worden en bovenaan kan je het gerommel van de kolkende massa horen.

• 23 Juni 2014 - 13:50

Cedric:

Roger, waar kunnen wij de foto's ergens zien?